منو
تبليغات



 


اخبار و اطلاعیه های مؤسسه

کارگاه روش تحقیق در منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی
کارگاه روش تحقیق در منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی
1397/10/3 دوشنبه کارگاه روش تحقیق در منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، کارگاه روش تحقیق در منابع الکترونیک و پابگاه های اطلاعاتی را ویژه دانش پژوهان این مؤسسه برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روح اله بابایی، معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) گفت: با تعدد دانش‌ها و افزایش علوم در سالیان گذشته، مقوله ی تحقیق و پژوهش مسیرهای مختلفی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته، تحقیقات حول محور شیوه‌های سنتی و اسناد چاپی و کتابخانه‌ای بود که این امر با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فن آوری اطلاعات متحول شد.

بابایی تصریح کرد: امروزه استفاده از منابع آنلاین و الکترونیک تحولی اساسی در تحقیقات علمی ایجاد کرده است و اینترنت انبوهی از وب سرویس های نشر دانش، پایگاه های اطلاعاتی، بانک ها و آرشیو دیجیتال علوم مختلف در قالب کتب، پایان نامه ها و نشریات و همچنین موتورهای جستجوی فراوانی بر روی شبکه وب فعال هستند که هریک الگوریتم جستجوی خاص خود را دارد.

وی گفت: پیشرفت و توسعه ی تحقیق و پژوهش زمانی میسر است و اتفاق می افتد که ما در مسیر پژوهش حرکت کنیم تا دچار اطلاعات کاذب نشویم.

بابایی با بیان این که رویکرد اصلی این کارگاه مهارت افزاییِ استفاده از پایگاه های اطلاعاتی است، اذعان داشت: طلاب و دانش پژوهان در این کارگاه روش های مختلف کاوش و تحقیق را در منابع الکترونیکی و دیجیتالی فرا گرفته و با وب سرویس های مرجع، داده کاوی و پرتال های اشاعه ی دانش  آشنا می شوند.

کارگاه الکتروتحقیق روز پنج شنبه 6 دی ماه 1397 ساعت 10 تا 12 توسط استاد احمد خیری، رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ برگزار می شود.


مشاهده در خبرگزاری حوزه
 



 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 130
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما