دبیر مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی-اسلامی:

علوم انسانی باید از مدار تقلید خارج شود/ برگزاری 30 نشست علمی در هفته گذشته به همت مجمع

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با تأکید بر نقش علوم انسانی اسلامی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: علوم انسانی باید از مدار تقلید خارج شود.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی  ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین «نجف لک زایی» در مراسم اختتامیه همایش مجازی «علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری» که عصر امروز(پنجشنبه 27 آذر)از سوی مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی-اسلامی، برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: همچنین هفته پژوهش را به جامعه علمی کشور اعم از حوزویان و دانشگاهیان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

دبیر مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی-اسلامی عنوان کرد: در اختتامیه همایشی هستیم که با حمایت و پشتیبانی معاونت محترم پژوهشی وزارت علوم و همینطور همکاری بسیار خوب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، که جا دارد از دکتر رحیمی و دکتر نیسی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین واعظی تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی با اشاره به مراکز همکاری در برگزاری این همایش خاطرنشان ساخت: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، پژوهشگاه علوم قرآن و حدیث، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با برگزاری نشست های علمی در این هفته و حضور رؤسای این مراکز در جلسات، همکاری شایانی با این مجمع داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی افزود: از پنجشنبه گذشته تا امروز این جلسه سی امین نشست هست که با موضوع این همایش برگزار می‌شود و نشست هایی که برگزار شده گاهی یک استاد با همراهی دبیر علمی محور بحث بوده تا نشست هایی که هفت یا هشت استاد به ارائه بحث پرداخته اند که گزارش تفصیلی آن در آینده به معاونت پژوهشی وزارت علوم ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تحول در علوم انسانی اسلامی و استفاده از این علوم برای کمک به نظام اسلامی عنوان کرد: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا علوم انسانی از مدار تقلید خارج شود و انشاءالله با تلاش های مراکز پژوهشی دینی بتوانیم علوم انسانی را ناظر به معارف اسلامی احیا کنیم.
منبع:پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
كلمات كليدي : مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی , هفته پژوهش 99 , حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی

تاریخ خبر: 1399/9/27 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 2065 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 2066
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما