نسخه آزمایشی
ویدئو ها
پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی
در پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی انجام شد؛ کسب دریافت سند ملی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سه عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی موفق به دریافت سند ملی شدند.  به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ،پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی برگزار شد و در این مراسم، 14 سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی شدند. در میان 14 سرآمد کرسی ها، سه عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان سرآمدان «کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و مناظره» معرفی و تجلیل شدند.

آیین پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی، به‌ منظور ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و حمایت از نظریه‌پردازان موفق، با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار و از استادان برتر حوزه‌های نظریه‌پردازی و آموزش تجلیل شد.
در این اجلاسیه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با اشاره به روند برگزاری اجلاسیه پنجم اظهار داشت: اجلاس‌های ما دوسالانه است. در طی این دو سال 68 طرح در کمسیون¬های تخصصی شش گانه مورد نقادی و ارزیابی قرار گرفت که از بین این 68 طرح، مواردی به هیئت داوری ارجاع داده شد، 14 نظریه مورد تأیید قرار گرفت که در این جلسه از 5 نظریه و نظریه‌پرداز، 7 کرسی نوآوری و دو ناقد تجلیل خواهیم کرد. همچنین  دو هزار و هفت کرسی ترویجی برگزار کردیم.
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام دکتر سیف الله صرامی دانشیار و رئیس پژوهشکده فقه و حقوق به عنوان نوآور «نظریه فقهی نفی ظلم»  و ناقد «نظریه قاعده عدالت در فقه نظر مرحوم آیت الله صانعی»؛ حجت الاسلام دکتر احمدرضا یزدانی مقدم دانشیار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به عنوان نوآور «نظریه آئینگی وحی الهی، حکومت و قانون در سنت فلسفۀ سیاسی اسلامی»؛ و حجت الاسلام دکتر خدامراد سلیمیان دانشیار پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به عنوان ناقد «نظریه افزایش تسامح در نقد روایات، عامل آسیب‌های نوپدید در آموزه‌های مهدویت» معرفی و تجلیل شدند.

لازم به ذکر است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با برگزاری 4 کرسی تخصصی موفق توسط سه عضو هیات علمی، در میان همه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها بیشترین ارایه نظریه موفق را به خود اختصاص داد.

 
منبع: گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی معاونت پژوهشی
کلمات کليدي
پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی, پژوهشکده فقه و حقوق, پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی, اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
 
امتیاز دهی
 
 

برای رسیدن به کارآمدی، ابتدا باید ذهن انسان در جامعه را تغییر داد
این اثر یکی از جامعترین نگاه‌ها به انسان‌شناسی قرآنی است
انتخابات؛ مجرای حاکمیت حقوق مردم
بازدید دبیر شورای قرارگاه کنش‌گری حوزه‌های علمیه و روحانیت از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
سیر تطور نظریه حکمرانی
  • 1402/8/18 پنجشنبه در گفتگویی با دکتر علی‌اصغر پورعزت و دکتر محمدباقر عالی مطرج شد؛ سیر تطور نظریه حکمرانی
    در آخرین جلسه از مدرسه پاییزه الهیات حکم‌رانی، شاهد گفت‌وگوی دکتر علی‌اصغر پورعزت (رئیس دانش‌کده حکم‌رانی دانش‌گاه تهران) و دکتر محمدباقر عالی (استاد مدرسه حکم‌رانی شهید بهشتی) در موضوع سیر تطور نظریه حکم‌رانی بودیم. در دهه 80 میلادی، چرخش از رویکردهای مبتنی بر قدرت متمرکز به رویکردهایی که سرمایه اجتماعی و گروه‌های مردمی را محور کار خود قرار می‌دهند، صورت گرفت. ما چنان‌چه بخواهیم به ساحت الهیات حکم‌رانی ورود کنیم، به ناچار باید تصور درستی از حکم‌رانی و سیر تطورات آن داشته باشیم.
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 345
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما