متن پیام تبریک رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت آغاز سال 1399

متن پیام تبریک رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت آغاز سال 1399

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹9ضمن تبریک سال جدید به همکاران پژوهشگاه، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده و توفیقات این پژوهشگاه در سال ۱۳۹8 را ارائه کردند. متن کامل پیام نوروزی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به این شرح است:

   اینک سال 1398 با تمام فراز و نشیب‌هایش، تلخی‌ها، رنج‌ها و حماسه‌هایش به پایان رسید و اکنون طلیعه بهار و تقارن آن با شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)، که با شروع ماه‏های عبادت توأمان گشته، بدون تردید می‏تواند عاملی برای تقویت معرفت دینی و اسلامی ما ایرانیان باشد و بهاری سرشار از معنویت را نوید ‌دهد. 
   اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهیدان، بویژه شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و درخواست رحمت و مغفرت برای همه درگذشتگان از ویروس منحوس کرونا و آرزوی سلامتی برای همه بیماران، فرارسیدن عید نوروز باستانی و آغاز سال نو را به شما همکاران شریف و تلاشگر و خانواده محترمتان صمیمانه تبریک عرض نموده و در سال جدید برای همگان، دستیابی به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی، توأًم با موفقیت، بهروزی و سعادت را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم. 
   پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌ها و با همت و مساعی شما عزیزان، در سالی که گذشت توانست به توفیقات چشمگیری در مسیر علمی، پژوهشی و فناوری دست یابد که به برخی از آنها اشاره می‏کنم:
1. انتخاب پژوهشگاه با عنوان مرکز پژوهشی برگزیده در بیستمین همایش کتاب سال حوزه؛
2. انتخاب یک اثر شایسته تقدیر، سه اثر شایسته تحسین در کتاب سال حوزه، دو اثر شایسته تقدیر در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، یک اثر برگزیده در کتاب سال دانشجویی با رتبه اول و انتخاب نشر پژوهشگاه با عنوان ناشر برگزیده کتاب سال حوزه و رتبه سوم انتشار مجلات علمی در بین پژوهشگاه‌های ایران در کارنامه پژوهشی سیویلیکا؛
3. برگزاری بیش از یکصد و بیست و چهار کرسی ترویجی، نظریه‏پردازی، نقد و مناظره؛
4. برگزاری دو همایش ملی، سه همایش بین‌المللی، چهار هم‌اندیشی و رونمایی و شرکت در شانزده نمایشگاه‏ مختلف در سطح استانی و ملی و یک نمایشگاه بین‏المللی؛
5. برپایی پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛
6. افزایش تعامل با مؤسسات پژوهشی ملی و بین‏المللی با انعقاد ده تفاهم‏نامه؛
7. همکاری با قطب‏های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سیصد و هفتاد و دو طرح در دست تحقیق، شصت و شش طرح پژوهشی اتمام یافته، پنجاه و یک طرح در دست نشر و چهل و سه طرح منتشر شده؛
8 . چاپ و انتشار بیش از یکصد و شش مقاله علمی- پژوهشی اعضای هیأت علمی، هشتاد عنوان کتاب در یکصد و پنج جلد و همچنین هزار و دویست و پنجاه اثر آماده نشر، به صورت نشر دیجیتال که بیش از هزار اثر منتشر شده و الباقی در حال انتشار می‌باشد.
   امید است با یاریِ خداوند تبارک و تعالی و با کمک شما همکارانِ فرهیخته، بتوانیم بیش از پیش در تحقق برنامه‏های سال 1399 و اهداف پژوهشگاه موفق باشیم.
   در پایان بر خود لازم می دانم ضمن آرزوی توفیق الهی برای همه علاقه‏مندان عرصه علم و پژوهش، بویژه همکارانم در دفتر تبلیغات اسلامی، از رئیس محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای احمد واعظی و معاونان محترم ایشان و مسئولان مربوط که همواره پشتیبان برنامه‌های پژوهشگاه بوده‌اند و نیز معاونان، مدیران و همکارانم در پژوهشگاه تشکر نمایم. 


نجف لک زایی
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی
و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

99/01/01

 
منبع:اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

08:391399/1/1
تعداد بازدید: 1008
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1009
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما