منو
تبليغات



 


عربی


زبان
::::: عربی :::::
آموزش زبان عربی با توجه به جایگاه دینی آن و اهمیت فوق‌العاده‌اش در فهم دین، همواره از اولویت‌های گروه زبان‌های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان بوده است. این زبان از سال‌های ابتدایی تأسیس گروه زبان در دستور کار این گروه قرار گرفت و توانسته است در طی سال‌ها فعالیت خدمات شایانی در آموزش طلاب حوزه علمیه اصفهان انجام دهد. این گروه با در اختیار داشتن اساتید عرب‌زبان، کتابخانه تخصصی و امکانات سمعی و بصری زیاد از جمله مؤسسات پیشرو در آموزش زبان عربی به طلاب در کشور بوده است و تا کنون زبان‌آموزان زیادی پس از اتمام این دوره در بخش‌های گوناگون تبلیغ، ترجمه و تدریس مشغول به فعالیت شده‌اند.
در این گروه نیز آموزش زبان عربی در دو بخش عمومی و تخصصی انجام می‌گیرد. در بخش عمومی، زبان‌آموزان با مهارت‌های چهارگانه زبان عربی در حد فرامتوسطه آشنا شده و سپس وارد دوره‌های تخصصی می‌شوند. دوره عمومی در قالب 13 ترم 60 ساعته و با استفاده از کتاب‌های «صدی الحیاة» ارائه می‌گردد. سپس دوره تمهیدیه (آشنایی با اوضاع اجتماعی وفرهنگی معاصر  جهان عرب) در قالب یک ترم (60) ساعت جهت ورود به یکی از دورهای تخصصی ارایه میگردد.
بعد از اتمام 14 ترم دوره عمومی طلاب وارد دوره‌های تخصصی در یکی از گرایش‌های تدریس، ترجمه یا تبلیغ می شوند. که هر یکی از این دورها مشتمل بر دو ترم میباشد و تاکنون دوره مترجمی وتربیت مدرس زبان عربی برگزار گردیده است.
در ضمن گروه زبان عربی دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان در سالهای متمادی فعالیت هایی دیگری داشته از قبیل تهیه و ضبط فیلم های آموزشی، و تألیف جزوات و کتب آموزشی مانند: کتاب (القصه القصیره). وهمچنین دوره های آموزشی متعددی خارج از قالب دوره های عمومی وتخصصی برگزار کرده است. از جمله:
1- دوره های تقویت زبان عربی برای دبیران زبان عربی مشغول در آموزش وپرورش استان اصفهان.
2- دوره های آموزش مکالمه عربی برای مدیران کاروان های زیارتی سازمان حج و زیارت.
3- دوره های آموزش پاسخ دادن به شبهات اعتقادی و مذهبی به زبان عربی برای روحانیون کاروان های حج و زیارت.
از بدو شروع به فعالیت گروه عربی،‌ بیش از صدها نفر در زبان عربی فارغ‌التحصیل شده و از این میان ده‌ها نفر نیز به سفرهای تبلیغی اعزام شده‌اند، یا به ترجمه یا تدریس زبان عربی در حوزه های علمیه ومؤسسات وابسته به حوزه مشغول می باشند.

1


تعداد بازديد اين صفحه: 8287
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما