منو
تبليغات



 


انگلیسی


زبان
::::: انگلیسی :::::
اولین زبان رسمی گروه، زبان انگلیسی است که با تأسییس واحد زبان‌های خارجی در سال 1371 فعالیت آن آغاز گردید. در ابتدا، مطابق روش دفتر مرکزی قم، متد آموزش نیروی هوایی که در آن زمان جزء کارآمدترین و کامل‌ترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی بود، در این مرکز با حضور اساتید نیروی هوایی و هوانیروز استفاده شد. پس از برگزاری موفق چندین دوره،‌ و با گذراندن دوره‌های عالی، و تخصصی به مرور برخی از طلاب واجد صلاحیت به کادر آموزشی این مرکز اضافه گردیدند.
همزمان با تحولات روشی در آموزش زبان‌های خارجی در سالهای بعد، متد آموزشی زبان انگلیسی نیز دچار تحول گردید و محتوا و کتب آموزشی دوره در بخش‌ عمومی و تخصصی بارها ارزیابی و اصلاح گردید. در حال حاضر، دوره زبان انگلیسی شامل دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌گردد. بخش عمومی در قالب 12 ترم 4 واحدی ارائه می‌گردد (مجموعا بیش از 700 ساعت) که هدف آن رساندن زبان‌آموزان به سطح فرامتوسطه در چهار مهارت اصلی زبان و کسب مهارت‌های مقدماتی در وارد شدن به مباحث دینی به زبان انگلیسی است. در این دوره از کتاب‌های Interchange  و passages برای آموزش عمومی زبان، و از کتاب A Manual of Islamic Beliefs  و برخی مطالب تهیه شده در این مرکز برای آموزش‌های نیمه تخصصی دینی استفاده می‌شود. این دوره به دو صورت عادی و فشرده ارائه می‌گردد.
در شیوه فشرده، داوطلبان، پس از گذراندن دو ترم مقدماتی به صورت عادی، با معرفی استاد و در صورت پذیرش در مصاحبه وارد دوره فشرده شده و به صورت هر روزه و به مدت 3 ساعت در طی 10 ماه، دوره را به اتمام می‌رسانند. فارغ‌التحصیلان این دوره، براساس علاقه و وجود زمینه‌های خاص وارد دوره‌های تخصصی در سه گرایش: تبلیغ شفاهی، تبلیغ مکتوب و آموزش مدرس می‌شوند. هدف برگزاری این دوره‌ها در تبلیغ شفاهی، تربیت مبلغان مسلط به زبان و مباحث عقیدتی برای اعزام به کشورهای مختلف، در تبلیغ مکتوب، تربیت مبلغان مسلط به ترجمه و حضور در فضاهای مجازی و در بخش آموزش مدرس، تربیت کادر آموزشی متعهد برای تدریس در این مرکز و سایر مراکز است.

1


تعداد بازديد اين صفحه: 3296
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما